Subject: EKEI vastus RE: Toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (533 SE) menetlemine Riigikogus
From: "EKEI Info" <[email-masked]>
To: Mari Tänav <[email-masked]>
Cc: "EKEI Info" <[email-masked]>
Date: Wed, 11 Dec 2024 13:39:41 +0200

Tere

Vabandame viibinud vastust ja täname Teid, et saatsite Eesti
Kohtuekspertiisi Instituuti arvamuse andmiseks Vabariigi Valitsuse
algatatud toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise seaduse eelnõu.

Eesti Kohtuekspertiisi Instituudil ei ole Vabariigi Valitsuse algatatud
toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise seaduse eelnõu kohta
kommentaare.

Lugupidamisega

Gunnar Tasa

arenduse asedirektor

direktori ülesannetes

Eesti Kohtuekspertiisi Instituut

_______________________________

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ekei.ee/>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
teadmiseks ja kasutamiseks ainult e-kirja adressaatidele.

E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt väljendatud loata
edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele avaldada.

Juhul, kui olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, teavitage
sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

From: Mari Tänav <[email-masked]>
Sent: Tuesday, December 3, 2024 11:28 AM
To: [email-masked]; [email-masked]; [email-masked]; EKEI Info
<[email-masked]>; [email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]
Subject: Toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (533 SE)
menetlemine Riigikogus

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise
seaduse eelnõu (533 SE
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/b66eb118-9b18-41b4-9e27-b
3934edc40bc/toote-nouetele-vastavuse-seaduse-muutmise-seadus/> ) võeti
Riigikogu menetlusse 05.11.2024 ja eelnõu juhtivkomisjoniks on
majanduskomisjon.

Seaduseelnõuga kaasajastatakse tooteohutuse nõudeid ja ajakohastatakse ka
akrediteerimistasude regulatsiooni. ELi üldine tooteohutuse määrus paneb
tootjatele kohustuse hinnata küberturvalisuse ja tehisintellekti
kasutamisega kaasnevaid riske. Samuti sätestab määrus, et tarbijale peab
olema veebipoes kättesaadav sama info, mis tavakaupluses, sealhulgas
tootja andmed, tootetähis, toote pilt ja kõik hoiatused ning ohutusteave.
Lisaks ajakohastatakse Eesti Akrediteerimiskeskusele (EAK) esitatud
vastavushindamise asutuste akrediteerimistaotluste läbivaatamise ja
tunnitasu aluseid, et tagada kõikide akrediteerimistegevuste õiglane ja
läbipaistev tasustamine. Muudatused lahendavad olukorda, kus osad
akrediteerimistaotluse läbivaatamised on tasustatud ja osad mitte.

Eelnõu esimene lugemine Riigikogus on kavandatud 11. detsembrile.

Kogu eelnõu menetlusega seonduv teave, samuti teave komisjonile eelnõuga
seoses laekunud arvamuste ja ettepanekute ning vastutava Riigikogu liikme
ja ametniku ning kaasatud isikute kohta on leitav eelnõu kaardilt
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/b66eb118-9b18-41b4-9e27-b
3934edc40bc/toote-nouetele-vastavuse-seaduse-muutmise-seadus/>  parlamendi
veebilehel.

Teavitatud huvirühmad:

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Kaupmeeste Liit, Eesti Keemiatööstuse
Liit, Eesti Kohtuekspertiisi Instituut, Eesti Suurettevõtjate
Assotsiatsioon, Eesti Toiduainetööstuse Liit, Eesti Tööandjate Keskliit,
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon, Keskkonnaamet,
Maaelu Teadmuskeskus, Mittetulundusühing Eesti E-kaubanduse Liit,
Põllumajandus- ja Toiduamet, Ravimiamet, Riigi Laboriuuringute ja
Riskihindamise Keskus, Sihtasutus Eesti Akrediteerimiskeskus,
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet, Terviseamet, Transpordiamet

Lugupidamisega

Mari Tänav

Riigikogu majanduskomisjoni nõunik

T: +372 631 6438

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee